AGZ krijgt bezoek uit Indonesië

Een delegatie studenten en docenten van de opleidingen Verpleegkunde en Fysiotherapie van de Airlangga University uit Surabaya heeft de afgelopen twee weken Avans bezocht. Naast verschillende toeristische uitjes stonden er colleges en werkbezoeken op het programma.

De Indonesiërs waren te gast bij de Academie voor Gezondheidszorg (AGZ). Ze volgden onder meer colleges op het gebied van de toekomst van de gezondheidszorg, palliatieve zorg en het verzorgen van ontstekingen en wonden. Daarnaast bezochten ze onder meer de longafdeling van het Amphia Ziekenhuis, zorginstelling de Herbergier in Tilburg en diverse verpleeghuizen. De studenten Fysiotherapie volgden lessen samen met Nederlandse studenten.

Eten bij docenten
Natuurlijk was er ook tijd voor wat ontspanning. Zo hebben de Indonesiërs rondgevaren in Breda en heeft men elke avond gegeten bij een van de AGZ-docenten thuis. Het bezoek werd afgesloten met een traditionele Indonesische dans in de collegezaal van Avans.

indonesie-agz-eten-460