Audities voor het Nederlands Studenten Orkest

Muzikale Avansstudenten opgelet! Je kunt je nog opgeven voor de audities van het Nederlands Studenten Orkest. Begin november wordt duidelijk welke 92 studenten mee mogen op tournee.

Toelating tot het Nederlands Studenten Orkest (NSO) betekent dat je een maand je studie onderbreekt voor de muziek, elf concerten geeft in de mooiste concertzalen van Nederland, live op Radio 4 te horen bent en een week op buitenlandse tournee gaat.

Elf concertzalen
Dit studiejaar wordt onder leiding van dirigent Jurjen Hempel gerepeteerd voor een programma bestaande uit de Tiende Symfonie van Dimitri Sjostakovitsj, de Sea Pictures van Edward Elgar met sopraan Barbara Kozelj als soliste en een opdrachtcompositie van Matthias Kadar. Van 8 t/m 18 februari wordt dat door het NSO uitgevoerd in elf concertzalen in Nederland.

Audities zijn op 30 oktober in Amsterdam, 31 oktober in Groningen en 1 en 2 november in Utrecht. Opgeven kan via www.nso.nl.