Contouren nieuwe daktuinen al zichtbaar

De wilde tuin achter het Avansgebouw is helemaal afgegraven, de nodige tegels zijn gelicht en de eerste contouren van de nieuwe terrassen zijn al zichtbaar. Kortom, de nieuwe daktuinen van Avans in Den Bosch krijgen al een héél klein beetje vorm…

daktuinen_start2_max

De tuin en de dakterrassen van het Avansgebouw aan de Onderwijsboulevard gaan de komende maanden op de schop. De buitenruimtes worden verbouwd tot multifunctionele ruimtes vol bloemen en planten. De tuin krijgt een hoognodige opknapbeurt en wordt opnieuw ingericht met diverse zitjes en een onderzoekgedeelte voor studenten.

daktuinen_start1_max

De ontwerpen zijn gemaakt door studenten Bouwkunde van Avans en studenten van de HAS, samen met architecten van Buro Lubbers. Naar verwachting zijn de werkzaamheden eind december klaar en liggen er dan drie gloednieuwe daktuinen.

Lees alles over dit project in Punt 1, die nu in de bakken ligt of hier digitaal is te lezen.

Anon

Ben erg benieuwd hoe het uit komt te zien. Dat eeuwige binnenzitten als er een tussenuur is, is ook niet alles.

2013-10-07 08:30:46