Eurest is nieuwe cateraar Avans

Met ingang van 1 januari gaat Eurest de catering verzorgen op alle locaties van Avans. Douwe Egberts gaat zich ontfermen over de pantry’s.  De Grand Cafés worden mogelijk een Starbucks.

Eurest is een van de grootste Europese cateraars. Het bedrijf heeft al ervaring met catering in het hoger onderwijs. Zo zit Eurest onder andere in de Technische Universiteit Eindhoven en de Haagse Hogeschool. ‘Ze hebben zelfs een speciaal onderdeel gericht op hogescholen: Campus’, vertelt Maaike Hiemstra, servicemanager bij de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst.

Prijzen
Eurest kwam het beste uit de aanbestedingsprocedure. ‘De basisvoorziening zal hetzelfde zijn als wat Sodexo levert en ook in de prijzen zal er weinig veranderen, vermoed ik’, zegt Hiemstra.

Starbucks?
Maar niet alles blijft bij het oude. Zo mag Eurest het merk Starbucks voeren. ‘Ik kan me zo voorstellen dat ze daar wat mee gaan doen in de Grand Cafés ’, zegt Hiemstra. Ook is Eurest bezig met het ontwikkelen van een app om wachtrijen te verkleinen. ‘Daar kun je dan je broodje op bestellen en meteen afrekenen. Dan hoef je daarvoor niet in de rij te gaan staan.’

Douwe Egberts gaat de pantry’s voortaan bevoorraden. ‘Er komen allemaal nieuwe machines waarvoor Douwe Egberts ook het onderhoud gaat doen’, zegt Hiemstra.

1 januari
De nieuwe cateraars starten 1 januari bij Avans. Het is nog niet bekend of en wanneer de kantines verbouwd worden. ‘Wat dat betreft is het een lastige datum omdat de week daarvoor de school dicht is.’

Truus

Wanneer komt er een gezond plantaardig alternatief voor het saucijzenbroodje? De Has is al zover! http://www.hashogeschool.nl/nieuws/cateraar-has-hogeschool-verkoopt-nieuw-plantaardig-%E2%80%98saucijzenbroodje%E2%80%99-met-witte-lupine

2014-11-21 14:31:11

Dirk

De prijzen zijn veel te hoog geworden. Belachelijk deze prijzen op een school.

2014-02-27 09:22:16

Linda

Vroeger vond ik Starbucks nog leuk, omdat het bijzonder was als ik er eentje zag. Nu vind ik het een overpriced koffiehuis met te veel calorieën. Jammer dat DE de koffie en thee verzorgt. Ben zo uitgekeken op Pickwick. Fleur de Café, dat is pas thee

2013-11-24 15:03:11

Dick

Er zal inderdaad wel weer een financieel voordeel voor Avans inzitten. En inderdaad Wesley, de studenten nog meer uitkloppen. E 3,50 voor een broodje gezond. Geldklopperij! Maargoed, we praten toch tegen doofstomme bestuursleden.

2013-10-26 17:12:55

ad vogels

Dat is dan een misvatting. De bijdrage voor Avans in de kosten voor het onderhoud van de keukenapparatuur is in de Europese aanbesteding voor alle partijen gelijkgesteld. Daar konden de inschrijvers niet op concurreren.

2013-10-25 17:10:14

Wesley

Het enige waar ik aan denk en opmaak uit het gehele artikel is dat Eurest simpelweg meer huur wil betalen ongeacht de prijzen van de artikelen... Hierdoor krijgt Avans meer geld binnen, en de studenten?Lekker 3,50 euro betalen voor een broodje gezond

2013-10-25 13:15:57

Maud

‘De basisvoorziening zal hetzelfde zijn als wat Sodexo levert en ook in de prijzen zal er weinig veranderen, vermoed ik’, zegt Hiemstra. Mij lijkt dat je dat vantevoren bespreekt.

2013-10-25 08:56:03

Arald

Nu kunnnen we in het Grand Café een biertje drinken en dat is soms wel fijn. Kan dat ook nog als het straks een Starbucks is? Het assortiment van Starbucks is leuk voor de ochtend en rond de lunch maar niet echt afgestemd op het einde van de werk dag

2013-10-24 21:35:39