Kandidaten academieraadverkiezingen bekend

De academieraadverkiezingen komen er aan. Elke academie van Avans heeft zijn eigen academieraad bestaande uit medewerkers en studenten die medezeggenschap hebben over zaken als de begroting en andere zaken. Eind oktober zijn er academieraadverkiezingen voor de nieuwe academies in Den Bosch en Breda.

Net voor de zomer zijn diverse academies in Breda en Den Bosch gefuseerd of opgesplitst. De belangen van medewerkers en studenten werden sindsdien behartigt door leden van voormalige academieraden. Binnenkort moet er bij elke academie een nieuwe raad geïnstalleerd zijn, jij kunt meebeslissen wie in die raad komen.

Stemmen via internet
De academieraadverkiezingen vinden plaats van 28 tot en met 30 oktober, medewerkers en studenten van de betreffende academies kunnen via internet hun stem uitbrengen op de kandidaat van keuze.

De omvang van de academieraad is afhankelijk van het aantal studenten van een academie; bij minder dan zevenhonderd studenten zes leden; bij meer dan zevenhonderd studenten acht leden. Bij de academies van zevenhonderd studenten waarbij onderwijs wordt verzorgd op meer dan één locatie mag de raad bestaan uit tien leden. Academieraden bestaan altijd voor de helft uit medewerkers en voor de helft uit studenten.

Minimaal vijf stemmen
Veel academies hebben nog niet genoeg kandidaten. Dat betekent dat bij deze verkiezing in de meeste gevallen de kandidaten meteen gekozen zijn mits zij mimimaal vijf stemmen krijgen.

De kandidaten zijn:

Academie voor Veiligheid en Bestuur (AVB)

Frans Coppelmans

Pé Lamerigs

Academie voor Marketing en International Business (AMIB)

Geert Swinkels

Ronald van Oorschot

Frans Janssen

Jens Bappert

Mieke van Thiel

Sander Bax

Rene Bouwman