Opinie: Avans gelukkig niet langer de beste

Avans is niet langer de beste hogeschool van Nederland.  Tot die conclusie komt de redactie van de Keuzegids HBO Voltijd. Maar is dat zo’n ramp?

Wat hebben studenten de afgelopen drie jaren gemerkt van het feit dat ze op de beste hogeschool zaten? Dat het steeds drukker werd in de gebouwen, dat er minder plek was in Xplora, lange rijen in de kantine en overwerkte docenten. Ondanks intakes en andere maatregelen is Avans blijven groeien. Zo hectisch als de eerste weken van dit studiejaar heeft menig receptionist en conciërge het niet eerder meegemaakt.

Vechten om een pc
De Keuzegids is er duidelijk in waarom Avans dit jaar op twee staat en Hogeschool Zeeland op een; ‘De studenten van Hogeschool Zeeland zijn meer tevreden over de faciliteiten.’ Daar hebben studenten blijkbaar niet de helft van hun studietijd les in noodgebouwen. Zij hoeven niet te vechten om een pc?

Met de net begonnen verbouwing aan de Lovensdijkstraat in Breda en de plaatsing van noodlokalen in het achterhoofd lijkt het sterk dat Avans volgend jaar de nummer één positie terugwint. Het zal nog even duren voor de faciliteiten op alle locaties op orde zijn.

Een tip voor aankomende studenten: kom even niet massaal naar Avans! Op termijn betekent dat geen rijen meer in de kantine en vrije pc’s in Xplora. Dán doet Avans weer mee om de race voor beste hogeschool.

Jaap

Overwerkte leraren: hilarische paradox! Ik zit al wat jaren op school maar overwerkte leraren heb ik nog nooit gezien. Wel heel wat verstrooide persoonlijkheden en alwetende individuen.Misschien zijn het de toetsen; die door de machine worden nagekek

2013-10-15 09:09:38

Michael

Eindelijk, werd tijd. Nu maar hopen dat er dus ook minder studenten komen zodat het qua drukte flink wat minder wordt. Heb de afgelopen 4 jaar alleen maar drukker zien worden in Den Bosch.

2013-10-12 00:49:53

ASH student

Ik ben het hiermee eens. 2 jaar geleden is Academie Sociale Studies Den Bosch verhuisd naar Den Bosch Oost om zo de drukte en overbezetting tegen te gaan. Nu heb ik een half uur langere reistijd, en weer geen werkplekken of computers. Zonde!

2013-10-10 20:16:31

wil kwinten

De berekeningwijze van de keuzegids is te vinden op : http://www.keuzegids.org/p1404 Faciliteiten bepaalt 10% van de score en bestaat uit de onderdelen: kwaliteit onderwijsruimten;werkplekkenzelfstudie, bibliotheek, ict faciliteiten en digitale

2013-10-10 16:24:48