Weekendtas ‘Boudewijn’

Van mijn eigen introductie herinner ik me vooral mijn weekendtas. Laat ik hem voor het gemak ‘Boudewijn’ noemen. Voorafgaand aan mijn introductie had ik Boudewijn zeer keurig en volgens een logica die alleen ik begrijp ingepakt. Boxershorts opgestapeld aan de linkerkant en de sokken daarbovenop; broeken (zowel korte als lange) aan de rechterkant. Op de broeken mijn bloesjes en shirts, die ik op een zodanige manier gevouwen had zodat kreukminimalisatie gegarandeerd was. Nadat Boudewijn voorzien was van alle mogelijke voorbereidingen, mocht hij mee op introductie.

Naarmate de tijd verstreek kreeg hij studentikoze trekjes. De inhoud begon geleidelijk aan een bepaalde laksheid uit te stralen en ook ontstond er een stank van bier, zweet en sigaretten van het kaliber normaal-rook-ik-niet-maar-tijdens-het-uitgaanligt- dat-anders.

Later ben ik de helft van Boudewijns inhoud ergens op een Limburgse camping kwijtgeraakt. Waar die spullen zijn gebleven is mij tot op de dag van vandaag een raadsel. Alcohol zal ongetwijfeld de antagonist van dat avontuur zijn geweest. De rest heb ik met pijn in mijn hart weggegooid omdat ik moederlief de arbeidsuren aan was en strijk wilde besparen.

In het korte tijdsbestek van het introductieweekend was de inhoud van Boudewijn aanzienlijk afgenomen. Desalniettemin heb ik het idee dat hij met meer inhoud terugkwam. Stinkende bloezen en vieze T-shirts hadden ruimte gemaakt voor leuke studiegenoten en nieuwe vrienden. Oude, natte zweetsokken waren vervangen door herinneringen die maanden na dato nog opgehaald zouden worden. Gescheurde broeken waren verruild voor gedeelde ervaringen, die ervoor hadden gezorgd dat er vanaf de eerste dag een hechte band tussen ons studenten was ontstaan.

Ik hoop dat iedereen met volle teugen heeft genoten van de introductieperiode, en kan zeggen dat het verhaal van Boudewijn ook voor hem of haar opgaat.

Rick Bastiaanssen is derdejaarsstudent Human Resource Management in Breda.