24 uur tussen de bejaarden voor je stage

Verpleegkundestudenten uit Breda lopen stage bij een verzorgingstehuis, niets bijzonders tot je hoort dat ze daar niet alleen werken, maar ook slapen. 24 uur per dag tussen de bejaarden dus. In Punt 3 kun je lezen hoe de studenten dat ervaren.

Skateboarden
De Verpleegkundestudenten zijn niet de enigen die wat ze leren op Avans dagelijks in de praktijk brengen. Neem Sonny Hos, net afgestudeerd aan de Pabo en daarnaast werkzaam als skateboardleraar in het Ladybird Skatepark in Tilburg. ‘Eerlijk gezegd is het nogal tegenstrijdig; skateboardles. Het past niet binnen de skateboardcultuur waarin zelf trucs uitvinden en dingen oefenen centraal staan. Daarom is plezier in skateboarden het belangrijkste dat ik kinderen kan bijbrengen. Les is dat je iets móet doen, skateboarden is iets dat je wílt doen.’

Afval op Lowlands
Het Lowlands Festival zit elke zomer met een groot probleem: vrachtwagens vol door de bezoekers achtergelaten afval. Wat kun je daarmee? Een groep studenten van de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost ging aan de slag en kwam op het idee van een rituele verbranding. ‘Op die maandagochtend, als het festival voorbij is, is iedereen op Lowlands altijd een beetje down. Wij willen dat bezoekers letterlijk afscheid kunnen nemen, in de vorm van een crematieritueel. De dood is iets alledaags. In deze context wordt het morbide, maar tegelijk ook grappig en absurd. Dat past volgens ons wel bij Lowlands’, zegt kunststudent Glenn Peeters.

1.906 euro collegegeld
In het nieuwe magazine van Punt lees je ook waarom het collegegeld volgend jaar 1.906 euro is, alles over de voor- en nadelen van een masterstudie in het buitenland en waarom studenten af en toe colleges skippen voor hun bijbaan.

Punt 3 ligt vanaf vandaag overal in de bakken en is hier online te lezen.