50.000 euro extra voor Tilburg Studentenstad

Het initiatief Tilburg Studentenstad krijgt 50.000 euro extra om Tilburg als échte studentenstad op de kaart te zetten. Een amendement van D66 werd gisteren aangenomen door de Tilburgse gemeenteraad.

Het geld is bestemd om het ‘studie- en studentenklimaat te versterken’. ‘Tilburg is een studentenstad en moet dat nog meer worden’, staat in een begeleidende brief van de Studentenraad. De Studentenraad is een officieel orgaan dat advies uitbrengt aan de gemeente en bestaat uit studenten van Tilburg University, Fontys en Avans.

Programmabegroting
Rosanne Broekhuizen, lid van de raad, laat aan Univers weten: ‘De programmabegroting stond op de agenda en het amendement stelde voor of er naast de begroting nog 50.000 euro extra naar het potje Tilburg Studentenstad kon. Wij hebben toen een brief gestuurd naar de gemeenteraad om dat amendement kracht bij te zetten.’

‘Er zijn nog geen concrete plannen voor het geld. Daar gaan we volgende week goed over nadenken. Je kunt het maar één keer uitgeven’, zegt Rosanne in het artikel.