Avans in actie voor Filipijnen

Studenten en docenten van de opleiding Communicatie in Breda en deeltijdstudent Rosa Tijssen hebben de afgelopen dagen geld ingezameld voor de slachtoffers van de natuurramp op de Filipijnen. De diverse Xplora’s van Avans hebben een boekenmarkt gehouden.

Rosa, deeltijdstudent Communicatie in Breda en medewerker van Dare2Go, heeft de voorraad van haar schoonheidssalon in de verkoop gedaan. ‘Ik ben in maart gestopt met mijn schoonheidssalon. Het was niet meer te combineren met mijn baan en de deeltijdstudie. Ik had nog allerlei producten in voorraad en die heb ik de afgelopen dagen verkocht aan mijn klanten. De opbrengst gaat naar projecten in de Filipijnen.’

Melania Foundation
De deeltijdstudent is zelf afkomstig van de Filipijnen en was in februari nog op een van de door de orkaan getroffen eilanden. ‘Ik stort het geld niet op Giro 555, maar zorg dat het bij de Melania Foundation komt. Ik ken de mensen van die organisatie persoonlijk en weet dat het geld door hun goed besteed wordt.’ Rosa heeft al rond de 300 euro opgehaald met haar actie.

Docenten en studenten van Communicatie in Breda zijn maandag en dinsdag met de pet rondgegaan. Daarmee is 130 euro opgehaald, dat bedrag is door docenten verdubbeld en gaat naar Giro 555.

Xplora
De Xplora’s van Avans hebben de afgelopen dagen boeken verkocht voor Giro 555. De opbrengst daarvan is momenteel nog niet bekend.