Carrie: voor de horrorfan

Tiener Carrie (rijzende ster Chloë Grace Moretz) lijdt onder het gepest van haar klasgenoten en de dominantie van haar gestoorde, zwaar religieuze moeder. Dan ontdekt ze dat ze telekinetische krachten heeft.

Tijdens prom night worden alle vernederingen het schoolmeisje te veel en neemt ze gewelddadig wraak op iedereen. De spanning wordt in Carrie mooi opgebouwd, maar de film is het eerste uur vooral een high school-drama. De echte horrorliefhebber moet geduld hebben voor de bloederige finale.

Remake
De film, gebaseerd op de beroemde debuutroman van Stephen King, is een letterlijke kopie van Brian De Palma’s Carrie uit 1976. Maar deze remake is speciaal voor een jong hedendaags publiek; de vernederende pesterijen anno 2013 belanden bijvoorbeeld als filmpje op YouTube.

De personages blijven helaas heel plat, alleen Julianne Moore is echt eng als religie-freak. Carrie is een prima bioscoopfilm voor een avondje griezelen en ondertussen naar mooie hunks en babes kijken, maar meer ook niet.

Carrie draait vanaf vandaag in de bioscoop.

Kees

Ach ja er zijn nog niet genoeg school(schiet)drama's. Verbieden die pulp, moet je geen mensen aan blootstellen.

2013-11-10 18:55:38

Sjaak Rommel

Gepest persoon roeit hele school uit... Ik hoop dat deze film niet te motiverend is :)

2013-11-07 17:17:16