GeenStijl neemt het op voor beboete Avansstudent

Een boete van 130 euro plus 7 euro administratiekosten voor foutparkeren aan de Lovensdijkstraat in Breda. Belachelijk, vindt GeenStijl dat het in een artikel opneemt voor de eigenaar van de auto; een Avansstudent.

De student had op 15 november geparkeerd op het parkeerterrein tegenover Lovendsdijkstraat 61. Nou ja parkeerterrein ‘is een nogal enthousiaste benaming voor dit stuk braakliggend gatenkaas modderpoel karrenspoor’, schrijft GeenStijl.

Gevaar en hinder
De auto steekt een centimeter of twintig over de stoep. Reden voor de controleur van de gemeente Breda een boete uit te schrijven van 130 euro. Vanwege feitcode: R395 Voertuig zodanig op de weg laten staan dat gevaar wordt/kan worden veroorzaakt of verkeer wordt/kan worden gehinderd.

‘Plaatselijke parkeerboa kan weten dat het studentenbakkies zijn. Honderdertig euri is drie maanden boodschappen (of een week drank). Come on. Mag je überhaupt bekeuren op zo’n beroerd onderhouden weg vol potholes, waarvoor wel wegenbelasting in rekening gebracht wordt?’, oordeelt het shockblog.

Thomas

Poltie weet dat het hier slecht parkeren is en komt hiervoor ook expres boetes uitschrijven. Triest he? Verder vind ik het erg amateuristisch van Avans dat ze wel pronken met een goed aangeschreven hoge school maar een parkeerplaats te veel moeite is

2013-11-20 09:41:49

Student

Gewoon simpelweg dramatisch. Zelf al meerdere malen een papiertje onder mijn ruitenwisser mogen ontvangen. Parkeren is lastig en er zijn geen alternatieven. Bezwaar aantekenen op de boetes geeft geen resultaat.

2013-11-19 16:26:03

Avansstudent

Inderdaad een idiote situatie. Lijkt me verstandig dat hier wat aan gedaan wordt. Zelf al voor dezelfde overtreding 4 boetes in een jaar binnen gekregen, bezwaar aanschrijven is nutteloos.

2013-11-19 16:14:51

Rolf

Buiten het feit dat de parkeersituatie inderdaad lastig is ter plaatse.. vraag ik me af of deze student nooit geleerd heeft niet in de bocht te parkeren… Ook heeft een BOA niet de bevoegdheid boetes te matigen naar draagkracht. Dat zou wat zijn.

2013-11-18 21:37:22

Rolf

Buiten het feit dat de parkeersituatie inderdaad belachelijk is ter plaatse.. vraag ik me af of deze student nooit geleerd heeft niet in de bocht te parkeren… Dat mag mijn inziens ook niet.

2013-11-18 21:21:51

Student

Het is niet te doen om als student fatsoenlijk te parkeren bij Avans. Je bent al lang blij wanneer je een plekje hebt gevonden, dan kijk je echt niet zo nauw of je ook helemaal volgens de regels geparkeerd staat..

2013-11-18 16:55:32

Pietje

"Honderdertig euri is drie maanden boodschappen" Dan wil ik wel weten waar hij boodschappen doet. :)

2013-11-18 15:28:25

Student

Laat het voor Avans een eye opener zijn dat de parkeersituatie op de Lovendijksestraat ronduit belachelijk is. Als deeltijdstudent moet je soms om half 3 's middags op het Amphia parkeren, daar betaal je dan je centen voor!

2013-11-18 15:13:15