Gemengd studentenhuis taboe in Turkije

Mannen en vrouwen in één studentenhuis? Mooi niet, als het aan de Turkse premier Erdogan ligt: ‘Het druist in tegen onze conservatief-democratische maatschappij.’

‘We zullen jongens en meisjes niet toestaan samen te wonen in studentenhuizen die van de staat zijn’, zei Erdogan zaterdag tijdens een partijbijeenkomst. ‘Er kan van alles gebeuren. We hebben klachten ontvangen van familieleden, en het is onze taak in te grijpen.’ Lokale bestuurders moeten er voor zorgen dat studentes en studenten in verschillende huizen gaan wonen.

Bemoeien met het privéleven
Op Twitter reageerden veel Turken boos op het nieuwste plan van Erdogan. Hij wordt ervan beschuldigd het land te willen islamiseren. Daarnaast zou hij zich te veel bemoeien met het privéleven van Turken. Oppositieleider Kemal Kilicdaroglu is bang dat Erdogan aanstuurt op apart onderwijs voor jongens en meisjes.

Kees

Goed bezig, moeten ze in Nederland ook invoeren, de onzedelijkheid heeft al lang genoeg geduurd.

2013-11-06 12:38:04