Spierwarmer is meest innovatieve product

Robbert Kruithof, vierdejaarsstudent Commerciële Economie in Breda, won afgelopen vrijdag met zijn team Carbonic de Dutch Design Week-editie van Innovation in a Week . Het winnende team bedacht een ergonomisch gevormde spier- en gewrichtswarmer die warmte genereert door middel van een stroom geleidend polymeer.

Tijdens Innovation in a Week-wedstrijd proberen studenten in teams, binnen een week, een innovatief product te bedenken om dit vervolgens in de markt te zetten. Tijdens de Dutch Design Week gingen studenten in teamverband aan de slag en doorliepen de gehele productiecyclus van idee tot productvoorstel. Met de ergonomisch gevormde spier- en gewrichtswarmer denken zij een product te hebben ontwikkeld dat de zelfstandigheid en gezondheid van senioren kan verbeteren.

Wonderlab
Het thema van dit jaar was zorg en elektronica. Rondom dit thema hebben de deelnemende teams verschillende productvoorstellen bedacht en uitgewerkt. Samen met Wonderlab, een kweekvijver voor start-ups, zijn er verschillende technologieën beschikbaar gesteld waarmee de teams een innovatief product konden bedenken.

Robbert Kruithof werkte in zijn team samen met Fontysstudenten Riëlle Martens en Sanne Heesbeen. De drie studenten hebben patent aangevraagd op het product.

fysiotherapiestudent

Hoe leuk, dapper, knap en goed het ook is om zoiets te bedenken vraag ik me oprecht af of er wel contact is gelegd met bijvoorbeeld de afdeling fysiotherapie van de AGZ academie. Grote kans dat het beoogde effect vooral een placebo-effect is.

2013-11-01 12:07:31