Uitgeschoten met de ketjapsaus

Elk zichzelf respecterend eetcafé heeft er een: een daghap die op zo’n smoezelig krijtbord staat geschreven. Maar zijn het kliekjes van de vorige dag of zijn ze ook écht lekker? Deze maand nemen we Bredase daghappen onder de loep.

De daghap van Studio Dependance ziet er smakelijk uit. Het bord is goed gevuld met veel vlees. Je zou hooguit kunnen zeggen dat ze in de keuken iets zijn uitgeschoten met de saus. Nadeel van kip of kalkoen als daghap is dat het vlees vaak te droog is. Bij Dependance is dat helaas niet anders. En na een tijdje gaat de overheersende smaak van ketjap je wat tegenstaan.

Studentenbudget
Wat je allemaal krijgt voor 7 euro is niet slecht: bij de kalkoenfilet zit veel friet en een schaaltje met salade. Die is vers, mooi opgemaakt en er zit een lekkere dressing overheen. Betaal je 2,95 extra, dan krijg je er nog een stokbroodje met kruidenboter vooraf bij en koffie of thee na. Heel geschikt voor een studentenbudget.

Attente bediening
Dependance zit op deze woensdagavond goed vol, alle tafeltjes zijn bezet. De service heeft er niet onder te lijden. De bediening is attent en vraagt of alles naar wens is en na afloop of het gesmaakt heeft. Een leeg glas blijft niet lang onopgemerkt.
Verwacht bij Dependance geen culinaire hoogstandjes, maar wel een vol bord eten voor een prima prijs.

Kalkoenfilet in ketjapsaus 7 euro
Studio Dependance, Vismarktstraat 2 Breda