Met korting luisteren naar jong muzikaal talent

Studenten en medewerkers van Avans kunnen met korting naar de regio finale van het Prinses Christina Concours in Den Bosch. De hogeschool staat in het weekend van 10, 11 en 12 januari 2014 volledig in het teken van jong muzikaal talent.

Meer dan zeventig jonge muzikanten zullen proberen een plekje te bemachtigen in de regio finale die op zondagmiddag plaatsvindt bij Avans in Den Bosch. Daarna zijn er nog regionale concoursen in Haarlem, Groningen, Maastricht, Enschede en Rotterdam. De nationale finale is op zondag 13 april in Den Haag.

Regionale voorronde
Jaarlijks doen er ongeveer vijfhonderd  muzikale jongeren tussen de 12 en 19 jaar mee aan de regionale voorronden. Uiteindelijk worden voor iedere regionale finale acht finalisten geselecteerd. Zij verzorgen elk een optreden van tien minuten tijdens deze finales. Er zijn prijzen te winnen zoals een optreden met een kamerorkest, masterclasses van een musicus en bonnen voor bladmuziek.

De regionale finale in Den Bosch vindt zondag 12 januari plaats van 14.00 tot 17.00 uur. Studenten en medewerkers betalen 7,50 euro in plaats van het normale tarief van 15 euro. Kaartjes zijn aan de deur te koop maar kunnen ook vooraf gereserveerd worden via (070) 338 2151.