Samenwerking met Turkije bekrachtigd

De Academie voor Sociale Studies Breda (ASB) en de Maltepe Universiteit in Istanbul gaan opnieuw een samenwerking aan. Een Turkse delegatie van de universiteit is momenteel in Nederland om de overeenkomst tussen de onderwijsinstellingen te bekrachtigen.

Avans-bestuursvoorzitter Paul Rüpp en de president van de Maltepe Universiteit zullen deze week de samenwerkingsovereenkomst uit 2009 voorzetten. Hierbij staat het uitwisselen van kennis en studenten centraal; ASB-studenten kunnen bijvoorbeeld stage lopen of afstuderen in Turkije.

Gastcolleges
In het kader van de nieuwe samenwerking verzorgen Turkse docenten deze week openbare gastcolleges bij Avans in Breda. Zo stond gisteren een college over straatkinderen in Turkije op het programma. Donderdag verzorgen docenten een college over huiselijk geweld in Turkije (11.25 tot 13.00 uur, HN008).