Avansstudent pakt nationale ijshockeybeker

Mike Overweg, tweedejaarsstudent Technische Bedrijfskunde in Tilburg, heeft met de Tilburg Trappers de nationale ijshockeybeker gewonnen. Tilburg versloeg in de finale Heerenveen met 2-1.

Het is het eerste jaar voor Overweg bij de Tilburg Trappers. Eerder kwam hij uit voor Utrecht en de Eindhoven Kemphanen. In Punt 4 vertelt de Avansstudent dat hij bij Tilburg is gekomen vanwege het niveau van de club. ‘Voor mij was dat een belangrijke reden om naar de Trappers te komen. Ik wilde mezelf sportief verder ontwikkelen. Bij de Trappers doe je echt mee om de prijzen.’

75-jarig bestaan
Het is de derde keer in vier jaar dat Tilburg, dat dit jaar zijn 75-jarige bestaan viert, de nationale ijshockeybeker in de wacht gesleept. Ook in de competitie staan de Tilburg Trappers stevig op een eerste positie.

‘Het verschil tussen de Trappers en andere clubs?  Bij een ruststand van 0-0 zijn andere clubs tevreden, de Trappers zetten dan juist een tandje bij,’ zegt Overweg in Punt 4. Dat nummer ligt vanaf vandaag in de bakken en is hier online te vinden.