Horlogeverbod bij tentamens

Een verbod op horloges in de tentamenzaal. Hogeschool Zuyd heeft het ingevoerd om spieken tegen te gaan.

De strenge regel is volgens de hogeschool noodzakelijk. De nieuwe generatie horloges die verbonden zijn aan je mobiele telefoon maken spieken kinderlijk eenvoudig.

Alle horloges verboden
Omdat het te veel werk is om bij tentamens alle horloges te controleren zijn vanaf volgende week álle horloges in de tentamenzaal verboden. Studenten kunnen dus niet meer zo makkelijk kijken hoe lang ze nog hebben voor hun toets.

Een Gentse hogeschool verbood een paar maanden geleden al de horloges in de tentamenzaal. Studenten waren daar niet zo blij met de nieuwe regel zo blijkt uit deze reportage van de NOS.

van de sande

Dit is niet zo zinnig lijkt mij. Ik mag hopen dat we inmiddels verder zijn dan het toetsen van droge feitjes, maar toetsen of we kennis kunnen toepassen. Afkijken heeft dan geen zin meer. Meer info in Ken Robinson's video Changing the Education Para

2014-01-23 18:35:14

T.

Ook brillen en lenzen verbieden dan, want het is natuurlijk ook niet te doen om die allemaal te controleren In de praktijk kun je alles ook googlen, waarom op tentamens niet? Zolang je maar niks via bluetooth/internet(te controleren) deelt mag het?

2014-01-23 14:56:36

henk

worden dadelijk ook brillen verboden.......? en slimme lenzen......? en gehoorapparaatjes.........?

2014-01-23 14:09:03

W.

Zeker een nuttige regel. Ik ben benieuw wanneer ze brillen gaan verbieden (Google glass). Het zal niet lang meer duren voor er detectiepalen bij lokalen worden geplaatst zodat studenten gescand worden op de moderne technologie.

2014-01-23 13:54:59

Jaap

Goede regel! Binnen no time heeft iedereen nieuwe nieuwe accessoires die verbind met de telefoon. Je kan er maar beter op voorbereid zijn!

2014-01-23 13:54:26

Mark

Ik vindt dit, voor het eerst, eens een goede tentamen regel. Bij mij gaat er tijdens tentamens best vaak een alarm van een horloge af, om het half uur. Ik vindt dit behoorlijk irritant.

2014-01-23 13:47:47

M.

Wat een achterlijke regel! Slaat echt helemaal nergens op. De mensen die zo'n horloge hebben zijn waarschijnlijk op 1 hand te tellen.

2014-01-23 13:19:58

Bas

"Studenten kunnen dus niet meer zo makkelijk kijken hoe lang ze nog hebben voor hun toets." Het lijkt mij dat dit probleem simpel op te lossen is door een klok op te hangen/te projecteren.. :)

2014-01-23 13:11:50