Piepjonge kunstenaars gezocht!

Ben jij Avansstudent en heb je een jong broertje of zusje met passie voor kunst, die zijn of haar talent wilt ontwikkelen? Of ben jij een Avansmedewerker met een super-artistiek kind? Young@Joost, een oriëntatiecursus van de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost, heeft nog plekken vrij.

Young@Joost is voor creatievelingen tussen de 12 en 15 jaar, voor wie de kunstvakken hun favoriete vakken zijn. Zij kunnen hun unieke talent ontdekken tijdens deze 12-daagse zaterdagmiddagcursus. De cursus is met name geschikt voor jongeren die (bijna) een profielkeuze moeten maken op de middelbare school en willen ervaren hoe het is om te studeren aan een kunstacademie.

Naar kunst kijken
De deelnemers ontdekken nieuwe werkvormen, media en technieken. Ze leren naar kunst te kijken en dat wat ze waarnemen weer te geven in beelden, bijvoorbeeld door een schilderij, foto, sculptuur, animatie, illustratie of combinaties daarvan. Alle kunstdisciplines van AKV|St. Joost komen voorbij.

Young@Joost is onderdeel van de ‘Zaterdagacademie’ van AKV|St. Joost. Op zaterdag 1 februari start de 12-daagse cursus. De lessen zijn van 13.00 tot 15.30 uur in het gebouw aan de Beukenlaan in Breda, en worden gegeven door docenten of door ouderejaarsstudenten van de kunstacademie. De cursus kost 225 euro, inclusief materialen. Aanmelden kan hier.