Stoomcursus Christendom

Studenten met het geloof in aanraking brengen, dat is het doel van StudentAlpha. Een cursus met zeven thema-avonden. Dit jaar wordt de cursus voor de 4e keer gegeven. De Alpha-cursus is in de jaren ’70 ontstaan in Engeland en wordt inmiddels al twintig jaar in Nederland gehouden.

StudentAlpha wordt 23 januari afgetrapt met een kennismakingsavond. De Bredase studentenvereniging Alpha wil studenten laten zien hoe geloof een rol kan spelen in hun leven. ‘Het is een laagdrempelige wijze om studenten met het christelijke geloof in aanraking te brengen. Bovendien past de cursus binnen het drukke leven van een student’, vertelt Leonie van der Linden, lid van Alpha.

Waarom Jezus aan het kruis gestorven is
Maximaal twintig mensen kunnen meedoen aan de cursus. ‘De avonden starten met gezamenlijk eten en daarna wordt er ingegaan op het thema van die avond.’ Thema’s zijn onder andere vragen als: ‘Wie is Jezus?’, ‘Waarom is Jezus aan het kruis gestorven?’ en ‘Is de kerk nog wel van deze tijd?’.

Als je niet alle avonden aanwezig kunt zijn, ben je alsnog van harte welkom. De cursus zelf is gratis, er wordt alleen iedere cursusavond een bijdrage van drie euro gevraagd voor het eten. Je kunt je aanmelden via student@alphabreda.nl.