Studentenflat verrijst in Breda

Bredase studenten kunnen begin 2015 hun intrek nemen in een nieuwe studentenflat met zelfstandige units. Dichtbij de hogescholen én de binnenstad.

41 studio’s
Het gebouw op de hoek van de Nassausingel en de Nassaustraat met vier verdiepingen krijgt zelfstandige eenheden. 41 studio’s met een oppervlakte van zo’n 23 vierkante meter, elk met een eigen keuken en badkamer. De flat wordt verder voorzien van een wasserette, fietskelder en een gemeenschappelijke patio.

Het pand dat eerder op de locatie stond, is in 2003 afgebrand waarna lange tijd niets is gedaan met de plek. In 2010 is de locatie een periode gekraakt geweest. Het plan van NBU om hier studio’s te bouwen, is omarmd door WonenBreburg. De woningcorporatie zal de units ook gaan verhuren.

Bredase binnenstad

De ambitie van de gemeente is om meer studentenhuisvesting te realiseren in een goede prijs-kwaliteitverhouding. Zoveel mogelijk woningen moeten dichtbij de binnenstad en de onderwijsinstellingen komen; Avans en de NHTV bevinden zich op tien minuten fietsen van de nieuwe studentenflat. De Bredase bruisende binnenstad is ook binnen handbereik.