‘Treincoupés’ oplossing tekort werkplekken

Het aantal werkplekken aan de Cobbenhagenlaan in Tilburg wordt in februari uitgebreid. Studenten klagen al geruime tijd dat er in het Avansgebouw niet genoeg plek is om te werken.

Bij de entree van het gebouw en op de rest van de begane grond worden in totaal 56 werkplekken gerealiseerd. De helft daarvan in ‘treincoupé-opstelling’ en de rest als ronde tafeltjes met kuipstoelen.

Op de eerste verdieping werden afgelopen zomer al enkele nieuwe werkplekken gerealiseerd met tafels en stoelen aan de balustrade. Ook op deze verdieping komt er extra meubilair bij waardoor er in totaal op de eerste verdieping circa 120 plekken beschikbaar zijn voor studenten.

Slechte beoordeling
Mede door het tekort aan werkplekken kreeg de Academie van Bouw en Infra (AB&I) een slechte beoordeling in de Nationale Studenten Enquête 2013. Tilburgse studenten beoordeelden de beschikbaarheid van werkplekken daarin met 2,17 op een schaal van 5.