Medezeggenschapsraad: medewerkers laten het afweten

Met nog maar enkele dagen te gaan, kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat vooral docenten en andere medewerkers van Avans niet zitten te wachten op een plaats in de Avans Hogeschool Medezeggenschapsraad (AMR). Tot dusver hebben pas vier medewerkers zich verkiesbaar gesteld.

Er zijn 24 zetels te verdelen in de AMR. 12 voor studenten, 12 voor medewerkers. Dusver hebben 11 studenten zich gemeld waaronder 4 van dezelfde academie: de Academie voor Marketing en Business Management in Breda. De 4 medewerkers die op dit moment verkiesbaar zijn, zijn allemaal docenten die ook nu al in de AMR zitten. Daarbij is Den Bosch ‘oververtegenwoordigd’ met drie docenten.

Klagen bij de koffieautmomaat
Wil jij opkomen voor de belangen van jouw locatie of academie? Heb jij ideeën over wat er anders of beter kan bij Avans? Sta jij altijd de klagen bij de koffieautomaat over het een en ander? Dan is het nu je kans om echt invloed te hebben op het reilen en zeilen van de hogeschool. Kandidaatstellen voor de AMR kan nog tot 10 maart.

Kandidaatstellen
De verkiezingen zijn gepland op 25, 26 en 27 maart. Kandidaatstellen kan via een kandidaatstellingsformulier. Dit formulier haal je bij het onderwijsbureau of secretariaat van je academie of dienst. Of je vraagt het aan via bmz@avans.nl.

Handtekeningen
Het ingevulde formulier, plus dertig steunhandtekeningen, lever je in bij Bureau Medezeggenschapszaken (BMZ). Dit kan ook via e-mail. Maar doe het vóór 10 maart. BMZ is te vinden op de Lovensdijkstraat 61.150 in Breda en telefonisch via 076-5250546.

In Punt 5 lees je een interview met AMR-voorzitter Martin Spierings en studentlid Tim Zijlstra over hoe belangrijk de AMR is, wat de raad de afgelopen periode heeft gedaan en wat er in de toekomst op de agenda staat. Punt 5 ligt overal in de bakken en is hier online te lezen.

Kees

Iedereen weet dat het niet meer dan een statutaire formaliteit is en de AMR totaal niets te zeggen heeft.

2014-03-05 16:43:09