Studentenkamers in Bredase rechtbank

Toekomstige studenten die zich in Breda willen vestigen, kunnen straks mogelijk in de rechtbank of het oude belastingkantoor gaan wonen. Een ruime meerderheid van de Bredase gemeenteraad stemde afgelopen week in met duizend extra studentenkamers.

Breda gaat zich de komende vier jaar richten op het realiseren van duizend extra studentenkamers. Dat werd afgelopen week besloten in de Bredase raadsvergadering. D66, CDA en SP dienden hier een motie voor in, die werd door een ruime meerderheid gesteund.

Leegstaande panden
De Bredase Jongeren Raad bood de raad eerder een petitie aan. Ze maakten zich zorgen over de prijs-kwaliteitverhouding van kamers en er zou behoefte zijn aan (meer) zelfstandige units. Om de mogelijkheden omtrent studentenhuisvesting te realiseren stelt de gemeente momenteel een notitie op. Daarin wordt het transformeren van leegstaande panden – zoals de rechtbank en het oude belastingkantoor – een belangrijk punt.

Wies Vissers

Een prachtig initiatief van de Gemeenteraad van Breda. Helaas wijst de praktijk uit dat dit soort initiatieven altijd stranden door bestemmingsplanwijzigingen of parkeernormen. Mooie uitdaging voor de Gemeenteraad om daar ook iets aan te doen!

2014-02-05 16:10:24