Studeren en gouden medailles winnen

Nederland scoort op dit moment veel medailles op de Olympische Winterspelen. Avans heeft ook een Olympisch kampioen in huis: hockeyster Lidewij Welten. In de nieuwe Punt vertelt zij hoe ze haar studie Advanced Business Creation combineert met topsport.

Misschien heb je de eerste posters al gezien, een flyerin de hand gedrukt gekregen of je opgegeven voor een debatavond: de gemeenteraadsverkiezingen komen er aan. In Punt 5 interviews met Avansstudenten en -medewerkers die op de kieslijst staan in hun gemeente. Waarom zijn ze politiek betrokken en wat willen zij betekenen voor de jongeren in hun stad of dorp?

Avans Hogeschool Medezeggenschapsraad
Interesseer jij je niet voor gemeentepolitiek maar wel voor de prijzen in de Avanskantine, het gebrek aan parkeerplaatsen rondom de hogeschool of het klimaat in de noodlokalen? Wellicht is een plaats in de Avans Hogeschool Medezeggenschapsraad dan iets voor jou. In Punt 5 een interview met AMR-voorzitter Martin Spierings en studentlid Tim Zijlstra over de afgelopen periode en de verkiezingen eind maart.

Carnaval
Maart begint voor veel Avansstudenten met een week lang uitgaan in de gekste kostuums. Hoeveel geven studenten gemiddeld uit met carnaval, waarom is het getal elf zo belangrijk en wat is er te doen in de Avanssteden? Ook dat lees je in de nieuwe Punt.

Punt 5 ligt vanaf vandaag overal in de bakken en is hier digitaal te lezen.