Bredase studentencampus met studio’s

Studenten willen niet in meer in een studentenkamer wonen en de douche delen met twaalf anderen. In Breda worden daarom studio’s gebouwd. ‘De student van nu is anders dan de student van vroeger.’

Het plan dat in 2012 door initiatiefnemer StadHuis is ontwikkeld voor 130 studentenwoningen aan de Teteringsedijk 97 in Breda is door de ontwikkelaar aangepast. Er komen studentenstudio’s in plaats van studentenkamers. ‘Omdat de markt daarom schreeuwt’, vertelt een woordvoerder van de ontwikkelaar aan BredaVandaag.

Studentencampus
‘Gesprekken die wij hebben gehad met studenten geven dat ook aan. De student van nu is anders dan de student van vroeger. De gemeente heeft dat ook ingezien’, aldus de woordvoerder. De studio’s zijn geheel zelfstandig, zo krijgen ze een eigen toilet, keuken en badkamer. ‘Het wordt echt een studentencampus.’

Nieuwbouw
Oorspronkelijk moesten de bestaande panden op het perceel dat eveneens grenst aan de Goesseelstraat worden verbouwd. Inmiddels is het plan omgevormd naar grotendeels nieuwbouw; door hoger de lucht in te gaan, levert het meer ruimte op voor parkeren van auto’s en fietsen.

De gemeente geeft toestemming voor sloop van één van de panden. Het college vindt dat het tweede kantoorgebouw wél herontwikkeld kan worden als studentenwoningen. De inspraakprocedure voor het bestemmingsplan moet nog starten.

J. Argyriadis

In september begint mijn opleiding op het Avans in Breda, en ik kom oorspronkelijk uit Rotterdam. Vandaar dat ik nog op zoek ben naar een verblijfplaats. Is het al mogelijk om in te schrijven? Zo ja, hoe/waar?

2014-03-13 17:51:36

Jaap Koolraap

Onzin, heeft alles te maken met huurtoeslag. http://www.nu.nl/politiek/3724473/groenlinks-pleit-opnieuw-huurtoeslag-studentenkamers.html

2014-03-13 11:58:59