Bredase Tramsingel wordt studentensingel

Een pizza op het terras, en vervolgens calorieën verbranden tijdens bezoek aan de fitnessruimte. In 2016 levert Bax Vastgoedontwikkeling een studentencomplex op aan de Bredase Tramsingel met deze faciliteiten.

Tramsingel
Het nieuwe studentencomplex in Breda wordt gerealiseerd aan de Tramsingel 52– 62, waar nu Snookercentrum Michielsen zit. Er komen 46 studentenkamers met een gedeelde keuken en badkamer en 213 zelfstandige studio’s. ‘In het derde kwartaal van 2015 beginnen we met slopen’, zegt Dirk-Jan Bax tegen BredaVandaag. ‘Voor die tijd moeten we het plan uitwerken en voor de juiste vergunningen zorgen.’

Drie locaties
De gemeente maakte bekend dat er in totaal in de omgeving van de Tramsingel 446 nieuwe studentenwoningen over drie locaties worden gerealiseerd. In het kantoorpand aan de Smederijstraat 1-7 gaat de Stichting Volkshuisvesting Utrecht 67 studentenkamers vestigen. En exploitatiemaatschappij Poort van Nieuwegein B.V. wil het leegstaande kantoor aan de Tramsingel 27 verbouwen tot 111 studio’s.

Tramsingel-max