Derde plek case-competitie voor Avans

Avansstudenten hebben de derde plek behaald in de Worldwide Case Competition die jaarlijks wordt georganiseerd door het Network of International Business Schools. Ze moesten business vraagstukken op MBA-niveau oplossen.

Brammert van Doorne en Rutger Sadee (Commerciële Economie) en Frederik Stihler en Florian Steinbrenner (International Business and Management Studies) reisden begin maart af naar de London Southbank University. Ze streden mee in de Worldwide Case Competition die jaarlijks wordt georganiseerd door het Network of International Business Schools.

MBA-niveau
Tijdens de wedstrijd, die een week duurt, hebben teams van vier studenten gezocht naar oplossingen voor pittige strategische commerciële problemen op MBA-niveau. Ze kregen vier uur de tijd om als consultants de situatie te analyseren en een uitgewerkt voorstel te maken om het probleem op te lossen. Zonder daarbij internet te gebruiken.

Enkele onderwerpen die aan bod kwamen: doelgroepselectie voor een nieuwe data opslag oplossing in de Cloud, groeikansen voor airconditioningfabrikant Daikin in India en de ontwikkeling van een nieuw business model voor een webshop in China.

Halve finale
In de halve finale nam het Avansteam het op tegen de Universiteit van Carleton uit Canada. Beide teams bogen zich over de Energiestrategie voor de staat Tenessee (VS) en met name hoe rekening gehouden kon worden met wensen van diverse stakeholders. De spannende partij werd nipt gewonnen door Carleton, die ook de uiteindelijke winnaars waren van de competitie.

Het was de eerste keer dat Avans meedeed aan de case-competitie, ze hebben als enige Nederlandse hogeschool of universiteit de halve finale gehaald.

Arie van Doorne

Well done. World class achievement for all those involved. The team , coaches and the university

2014-04-01 11:18:59