Fotografiestudenten documenteren stad Breda

Studenten Fotografie van de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost gaan voortaan jaarlijks de collectie beeldmateriaal van de stad Breda aanvullen. Het Bredase Stadsarchief heeft die opdracht aan de studenten gegeven.

Tien uitverkoren studenten gaan jaarlijks het archief aanvullen met beelden. Hun algemene opdracht is om ‘het veranderende tijdsbeeld van de stad in beeld te brengen’, aldus de kunstacademie.

Stadsarchief Breda valt onder de gemeente Breda. Het verzamelt en bewaart archieven, boeken en collecties die een beeld geven van de historische ontwikkeling van Breda en van het leven van haar inwoners door de tijd.

Expositie
De foto’s worden ook beschikbaar gesteld op de website van Stadsarchief Breda. Bovendien is het plan om elk jaar in juni een expositie te houden.

Het is niet de eerste keer dat Fotografiestudenten van de Bredase kunstacademie voor het Stadsarchief fotograferen. Na eerdere succesvolle samenwerking besloten cultuurwethouder Selçuk Akinci en kunstacademiedirecteur Femke den Boer een overeenkomst te ondertekenen voor de samenwerking van de komende jaren.