Gastcollege van 27-jarige Syrische vrijheidsstrijder

Maha Ghrer is coördinator van een scholenproject in de Syrische stad Aleppo. Op vrijdag 14 maart vertelt ze op Avans in Breda over haar actie om Syrische kinderen weer naar school te laten gaan.

Maha Ghrer is 27 jaar oud en vecht voor vrijheid van onderwijs in Syrië. Ze is coördinator van een scholenproject in Aleppo en samen met Kesh Malek, een vrijwilligersgroep, bouwen ze scholen opnieuw op en proberen spullen in te zamelen zodat Syrische kinderen naar school kunnen.

Markt
Vandaag, 10 maart, is er bij Avans in Breda een markt waar je allerlei lekkers en spullen kunt kopen, de opbrengst hiervan gaat naar het project van Maha Ghrer.

Op 14 maart geeft de Syrische activiste een gastcollege in HB202. Dat begint om 09.00 uur. Ze zal vertellen over haar werk in Syrië en over haar strijd om ooit in vrijheid te kunnen leven in een land waar alle inwoners, onafhankelijk van afkomst of geloof, gelijke rechten hebben. Kijk hier voor meer informatie.

Kees

Haha, ja dan ben je als lid/donateur van oxfam-novib ook een vrijheidsstrijder....

2014-03-11 11:08:33

Sjaak Rommel