Recordaantal studentkandidaten AMR

Een recordaantal van 29 studenten heeft zich kandidaat gesteld voor de Avans Hogeschool Medezeggenschapsraad (AMR). Daarnaast doen 13 medewerkers mee aan de AMR-verkiezingen op 25,26 en 27 maart.

In totaal zijn er 24 zetels te verdelen voor de AMR. Twaalf voor studenten en twaalf voor medewerkers. Stemmen kan op 25 tot en met 27 maart via een speciale website.

Cateraar en lesroosters
De AMR is dé plek binnen Avans om als student of medewerker je mening te geven. Het aantal contacturen van studenten, hoe het geld tussen de academies verdeeld wordt, personeelsbeleid, aanbesteding van een nieuwe cateraar en lesroosters: het is een willekeurige greep uit de onderwerpen die de medezeggenschapsraad bespreekt. Op sommige punten mag de AMR alleen advies geven, op andere heeft de raad instemmingsrecht.

In Punt 5 lees je een interview met AMR-voorzitter Martin Spierings en studentlid Tim Zijlstra over hoe belangrijk de AMR is, wat de raad de afgelopen periode heeft gedaan en wat er in de toekomst op de agenda staat. Punt 5 ligt overal in de bakken en is hier online te lezen.

Binnenkort zullen de diverse kandidaten voor de nieuwe raad zich voorstellen op deze site.

Kees

Tja, de wondere wereld van Avans, waar plotsklaps iedereen geïnteresseerd is in de AMR. En alsof er echt iets over de cateraar beslist mag worden, dat is een Europese aanbesteding waar volgens mij een AMR niet veel in de pap te brokkelen heeft....

2014-03-11 11:05:45

marcel van der molen