Avans in het zadel voor het goede doel

Ook dit jaar wordt de Tour d’Avans weer gereden. De fietstocht langs de drie Avanssteden voor het goede doel. Studenten en medewerkers kunnen zich nu opgeven.

Op vrijdag 23 mei fietsen studenten en medewerkers een route van 100 kilometer van Den Bosch via Tilburg naar Breda en weer terug naar Den Bosch. Nieuw dit jaar is een kortere route van Den Bosch naar Tilburg en terug. Deelnemers halen geld op voor KWF Kankerbestrijding.

Drie niveaus
Bij de 100 kilometer kun je kiezen uit drie niveaus. De recreatieve groep fietst ongeveer 15 kilometer per uur. De sportieve groep heeft een gemiddelde snelheid van 20 kilometer per uur. En de getrainde fietsers fietsen zo’n 30 kilometer per uur.

Om deel te mogen nemen, betaal je minimaal 15 euro. Meer mag. Het is tenslotte voor een goed doel. Voor dit bedrag krijg je het officiële Tour d’Avans fietsshirt, een lunch van Avans Vitaal, een snack voor onderweg en een fietstocht door het Brabantse land.

Omafiets
Je rijdt de tour op je racefiets, stadsfiets, omafiets of e-bike. Wat jij wilt. Geef het aan als je je fiets niet zelf in ’s-Hertogenbosch kunt krijgen. Dan kan de organisatie dit voor je regelen.

Het geld dat opgehaald wordt, is bestemd voor Alpe d’Huzes. De acht medewerkers die het Avansteam vormen, nemen dit bedrag mee als inleggeld voor hun deelname aan dit evenement. De organisatie verwacht dat iedere deelnemer minimaal 2.500 euro sponsorgeld meebrengt. De totale opbrengst van Alpe d’Huzes gaat naar KWF Kankerbestrijding. Het fonds besteedt dit geld aan projecten die kanker zo snel mogelijk controleerbaar maken.

Broodje!

Geen zin om te fietsen maar wil je toch het goede doel steunen? In de Avanskantines kun je nu een broodje Tour d’Avans kopen. Eurest schenkt per verkocht broodje 50 eurocent aan het Avansteam.

Op tourdavans.nl vind je meer informatie over dé fietstocht van het jaar. Daar kun je ook een link vinden om je in te schrijven. En vergeet op 23 mei niet medewerkers en studenten aan te moedigen als ze doodop aankomen op een van de hoofdlocaties van Avans.