D3n!ise, dENi$e <3

Voordat ik mijn lokale Albert Heijn binnenloop, kijk ik eerst of Denise kassadienst heeft. Niet dat ik naar een andere supermarkt ga wanneer ze er niet is, maar deze 16-jarige vmbo’er bezorgt mij toch altijd een extra speciale supermarktbeleving.

Denise is zo lekker zichzelf. Ze begeleidt ouderen behulpzaam door het afrekenproces (‘Jah, ken u ff minder sloom doen, ik heb zo pauze en wil roken’), ze treedt op als mediator tussen ouder en kind (‘Ken da joch nie effe kappen met da gekrijs?’) en ook mij heeft ze eens subtiel op prijsvoordelen gewezen (‘Jah duh, als jij geen bolussenkaart bij heb ga ik jou ook geen kortingen geven’).

‘Denise heeft extreem dikke schijt aan alles’

Denise weet van aanpakken. Voor scannen en doorschuiven van producten gebruikt ze een soort agressieve kogelstootbeweging waardoor ze beide handelingen efficiënt combineert. Die beschadigde eieren en glasresten in mijn potgroente neem ik voor lief. Haar meest bijzondere eigenschap: Denise heeft extreem dikke schijt aan alles. En dat doet me goed!

Zonder grappen, deze kassière inspireert me ieder supermarktbezoek weer. Denise laat zien dat, zelfs wanneer je compleet nonchalant bent, je ook in deze barre economische tijden gewoon een baan kunt krijgen en die zelfs kunt behouden! Mijn studentengeneratie kan opgelucht adem halen: constipatie veroorzakende cv-flufferij en de bijbehorende window dressing zijn blijkbaar helemaal niet nodig. Jezelf zijn, dát is wat telt!

Dus Denise, dankjewel voor wie je bent, you rock! Het is onwaarschijnlijk, maar mocht je ooit nog eens Medewerker van de Maand worden dan drink ik een Breezer op je.

Rick Bastiaanssen is derdejaarsstudent Human Resource Management in Breda

Nina

Ik hou ervan. Fijne column Rick!

2014-06-03 12:01:54

Mark

Hahaha ik lig dubbel bij deze Column. Het is zeer herkenbaar en de volgende keer zal ik mij niet zo ergeren als ik bij de supermarkt de lokale 'Denise' tref.

2014-04-04 11:09:08

Astrid Damen

Nou Rick, neem er maar geen voorbeeld aan! Er zijn beslist leukere manieren om op te vallen en toch autenthiek te blijven!

2014-04-03 22:52:31