Duurzame inrichting uitbouw Lovensdijkstraat

De ‘Intensieve Duurzame Tweedaagse’ is van start gegaan; vandaag en morgen zullen Avansstudenten zich buigen over duurzaamheidsvraagstukken uit het bedrijfsleven. Hoofdvraag: Hoe richt je de glazen uitbouw bij de nieuwe gebouwen op de Lovensdijkstraat in?

Het Expertisecentrum Duurzame Innovatie organiseert jaarlijks in samenwerking met academies de ‘Intensieve Duurzame Tweedaagse’ (voorheen de Duurzame Minorenweek). Avansstudenten van verschillende academies steken op 16 en 17 april de koppen bijeen om antwoord te kunnen geven op een vraag op het gebied van biobased economy, duurzaam ondernemen en duurzaam bouwen.

Expositieruimte
Dit jaar gaan studenten op zoek naar een duurzame oplossing dichtbij huis. Na de verbouwing van de Bredase Lovensdijkstraat 61 en 63 is het gebouw voorzien van een glazen uitbouw, geschikt als expositieruimte. Het is aan de studenten om deze ruimte, inclusief de buitenruimte eromheen, duurzaam in te richten. En hoe kan deze ruimte geëxploiteerd worden voor exposities met duurzame thema’s?

Smederij 013
Verschillende gastsprekers en workshops moeten inspireren, ze dienen als handvatten voor de studenten in hun strijd om de beste oplossing. De studenten zullen deze twee dagen werken aan deze case in Tilburg, bij de Smederij 013 in de Spoorzone. Donderdag om 17.00 uur pitchen zij hun ideeën.

Foto: Sandra in 't Groen Foto: Sandra in 't Groen