Keuzegids Deeltijd: 7 Avansopleidingen op 1

Avans scoort goed in de Keuzegids Deeltijd & Duaal 2014. 23 van de 37 deeltijd- en duale opleidingen staan in de top 3. Dat zijn er drie meer dan vorig jaar. Zeven opleidingen staan op een eerste plaats.

‘Een toppositie behouden is lastig. Een kok die een Michelinster behaalt, moet ieder jaar bewijzen dat hij die ster ook waard blijft. Gelukkig bewijzen wij dit jaar ook weer dat veel aandacht voor degelijk én modern onderwijs loont. We zijn er trots op. En zullen ook het komend jaar weer hard blijven werken om die toppositie te behouden’, zegt bestuursvoorzitter Paul Rüpp in een reactie.

Deeltijd onder druk
De Keuzegids constateert dat deeltijdopleidingen in Nederland onder druk staan. ‘De onzekerheid over de toekomst van de deeltijdopleidingen is de afgelopen tijd gegroeid. Een aantal hogescholen, waaronder Avans, houdt niet alleen hun opleidingen open, ze blijven er ook met succes studenten voor werven’, stelt de Keuzegids naar aanleiding van een advies van de commissie Rinnooy Kan.

Deeltijdinstituut
Avans is bezig met de ontwikkeling van een deeltijdinstituut om de deeltijdstudenten nog beter te kunnen bedienen. ‘Avans werkt altijd hard aan het vernieuwen en verbeteren van het deeltijdonderwijs. Ook wij constateren dat de markt in beweging is. Vandaar dat wij bezig zijn ons deeltijdonderwijs modulair in te richten en vanuit de werkende student te benaderen. Deeltijdonderwijs moet flexibel zijn. Zeker voor studenten met een drukke agenda’, aldus Rüpp.

Nummers 1:
Bestuurskunde Den Bosch