Oud-student jongste Helmondse wethouder

Oud-student Bestuurskunde Paul Smeulders is vanaf heden wethouder in Helmond. Met zijn 26 jaar is hij de jongste wethouder ooit in die gemeente. Het nieuwe college werd afgelopen dinsdag gepresenteerd.

Smeulders studeerde in 2008 af op Avans in Den Bosch aan de opleiding Bestuurskunde. Tijdens zijn studententijd was hij al politiek actief. In 2011 was hij lijsttrekker voor GroenLinks Brabant tijdens de provinciale verkiezingen: de jongste lijsttrekker ooit. De oud-student zat daarna drie jaar in de Provinciale Staten.

Enige nieuwkomer
Smeulders komt in de gemeente Helmond als enige GroenLinks-wethouder in een coalitie te zitten met de CDA, SP, VVD en Helmond Aktief. De geboren Helmonder is de enige nieuwkomer van de zes gepresenteerde wethouders. Smeulders wordt wethouder naast zijn baan bij Natuurmonumenten.