Speeddaten met driehonderd anderen

Menig net-afgestudeerde zal beamen dat waar je stage gelopen hebt uiteindelijk van grote invloed is van je kansen op de arbeidsmarkt. Maandag gaan driehonderd studenten van de Academie voor Algemeen en Financieel Management speeddaten om een felbegeerde stageplaats.

Naast speeddaten met ongeveer negentig bedrijven organiseert de academie ook andere activiteiten om studenten voor te bereiden op de arbeidsmarkt. Zo kunnen ze kleur- en kledingsadvies krijgen en advies over een stage in het buitenland.

Sollicitatietraining
Het speeddate-event is meer dan alleen maar de juiste match zoeken tussen student en bedrijf. Voor studenten geldt het ook als een assesment. Studenten hebben vier workshops gevolgd waarin ze sollicitatietraining gehad hebben, leren netwerken en presentatietrainingen. Studenten die het assessment met een onvoldoende mogen niet op stage.

Het event begint om 8.30 uur en duurt tot 16.30 uur.