Voor de zomer nieuwe ‘huid’ voor noodlokalen

De saaie buitenkant van de noodgebouwen in Breda vormt een groot contrast met de creativiteit die studenten binnen elke schooldag laten zien. Om daar verandering in te brengen schreef de Academie voor Communicatie en User Experience een wedstrijd uit onder studenten.

In totaal kwamen er negen inzendingen binnen. Een vanuit de opleiding Communicatie, de andere vanuit Communication & Multimedia Design (CMD). Een jury bestaande uit onder meer academiedirecteur Bert Melief, CMD-docent Paul van ’t Hullenaar en studentvertegenwoordigers van beide opleidingen bogen zich over de schetsen. Afgelopen dinsdag werd bekend welk ontwerp daadwerkelijk op de noodgebouwen komt.

Eisen
‘We hebben onder meer gelet op de toepasbaarheid. De artistieke en communicatieve waarde van de ontwerpen en het verhaal er achter. Het moest bovendien technisch haalbaar zijn’, zegt juryvoorzitter Paul van ’t Hullenaar.

bekendmaking winnaar-ontwerp-HN-620

Mediatextielfabriek
Marijn Willemse, derdejaarsstudent CMD, heeft volgens de jury het beste ontwerp gemaakt. Zijn ‘mediatextielfabriek’ is onder meer geïnspireerd op het werk van de kunstenaars Escher en Andy Gilmore. Volgens Willemse zijn die noodgebouwen een plek waar innovatieve media-uitingen de wereld in worden gebracht en de laatste mode op het gebied van communicatie wordt onderzocht. Dat wilde hij laten zien in zijn ontwerp.

Willemse is dolblij dat zijn ontwerp uiteindelijk op de buitenkant van het noodgebouw komt. ‘Dat was echt de drijfveer om aan deze wedstrijd mee te doen.’

De bedoeling is dat de noodlokalen nog voor de zomer worden voorzien van de nieuwe look.

Ontwerp: Marijn Willemse

Onderste uit de kan

Leuk dat jullie er het beste van proberen te maken!

2014-04-24 16:29:44

S. Merik

Ziet er mooi uit! Ben zelf erg fan van rood. Strak design tevens.

2014-04-24 15:28:49

Tom

Misschien ook een goed idee voor de noodlokalen in Den Bosch?

2014-04-24 14:54:20

Gerrit Nieksma

Eindelijk eens een mooie verandering aan deze noodlokalen. Heeeeeerlijk zeg.

2014-04-24 14:12:27

Piet Saman

Wat een creatieve geesten lopen daar toch rond. Fijn dat mensen zich inzetten voor de hogeschool. Met referte aan eerdere artikelen blijkt wederom dat projecten nuttig ingezet kunnen worden inzake het algemeen belang van de student en organisatie.

2014-04-24 11:21:33