Alles wat je wil weten over de biobased economy

Een biobased brug van vlas, een solarboot of natuurlijke kleurstoffen. Het zijn voorbeelden van projecten waar het Centre of Expertise Biobased Economy een aandeel in levert. Vrijdag lanceert het centrum officieel een nieuwe website.

Niet alleen het laatste nieuws en events op het gebied van biobased economy, op de nieuwe website van het Centre of Expertise Biobased Economy kunnen bedrijven zich laten inspireren en informeren, studenten kunnen hun kennis verbreden middels de databank.

Kenniscentrum
Avans en Hogeschool Zeeland zijn samen eigenaren van het Centre of Expertise Biobased Economy (CoE BBE). Er zijn twee lectoraten aan verbonden: Biobased Products en Biobased Energy. Het centrum kent drie pijlers: onderwijs, onderzoek en het functioneert als kenniscentrum. Bij het CoE BBE werken ondernemers, wetenschappers, docenten en studenten intensief met elkaar samen.

Brug van vlas
Lectoren die diepgaand onderzoek doen, maar ook studenten die natuurlijke kleurstoffen ontwikkelen uit gras. Of de biobased romp van de AvansSoleil die studenten zelf bouwen. En in Terneuzen (Zeeland) wordt mogelijk in 2015 een brug van vlas voor wandelaars en fietsers gerealiseerd.

Nieuwsgierig? Werp alvast een blik op www.coebbe.nl. Op 23 mei wordt de nieuwe website van het centrum officieel gelanceerd. Vanaf 15.00 uur ben je welkom op de Bredase Avanslocatie aan de Lovensdijkstraat 63 (LVD218). Meld je aan via deze website.