Conciërge kaalgeschoren voor Alpe d’HuZes

De Tilburgse studentenvereniging Totus heeft geld ingezameld voor Alpe d’HuZes. Verschillende items werden geveild. De hoofdprijs? Het haar van conciërge Rob van Wijk.

Een kamasutraspel, lampen, flessen wijn. Het zijn enkele veilingitems waar Tilburgse studenten gisteren op konden bieden tijdens de benefietavond. Spontaan ontstond het idee om te bieden op het kaalscheren van conciërge Rob. Uiteindelijk legden student hier een bedrag van 117 euro voor neer en werd er snel naar een studentenhuis gefietst om een tondeuse te halen.

Baromzet
De veiling heeft in totaal een bedrag tussen de 250 en 300 euro opgeleverd. Hoeveel het precies is, blijkt als de baromzet is berekend. 20 eurocent per biertje ging gisteren naar het goede doel. Volgens de in de soos aanwezige studenten is er ‘goed doorgedronken’.

Rob van Wijk is een van de deelnemers van Team d’Avans. Een groep medewerkers die op 5 juni de beroemde berg gaat bedwingen voor het goede doel. Op 23 mei wordt de Tour d’Avans weer gefietst; een fietstocht tussen de Avanssteden waarmee ook geld opgehaald wordt voor Alpe d’HuZes.

michiel

Pagina is met de www, dus: http://www.tourdavans.nl/

2014-05-16 18:49:17

Robin