Handen schudden met de Dalai Lama

Enkele Avansstudenten en medewerkers hebben eergisteren de handen geschud met de Dalai Lama. Avans Flow mocht kennismaken met de Tibetaanse leider.

De Dalai Lama was de hoofdgast op het symposium Education of the heart in Rotterdam. Het doel van het symposium is om meer compassie in het onderwijs te krijgen. ‘Het moet niet alleen gaan over kennis overdracht, maar ook over het ontwikkelen van je gevoel’, legt Rob Blom uit. Deze vierdejaarsstudent Commerciële Economie is bezig met een afstudeeronderzoek bij Avans Flow en stond op het podium naast de Dalai Lama.

Best practice
Avans Flow is al enkele jaren actief met het aanbieden van onder andere workshops en andere activiteiten aan studenten en medewerkers rondom zingeving, gevoelsleven en meditatie. ‘Dat was ook de reden dat wij het podium op mochten’, zegt Rob. ‘Andere instellingen hebben wel plannen maar Avans is een van de weinigen die het al echt in de praktijk brengen.’

De ontmoeting met de Dalai Lama was gehaast, er konden enkele vragen gesteld worden en op verzoek van een van de Avansmedewekers leidde de bekende boeddhist een korte meditatie.

Balans
‘Het meest interessante vond ik het verhaal van een wetenschapper. Die vertelde dat het wetenschappelijk is aangetoond dat als je in balans bent alles beter gaat. Je bent fitter, maar neemt ook beter kennis op’, zegt Rob.

Ook Omroep Brabant heeft aandacht besteed aan de ontmoeting van Avans Flow met de Dalai Lama. Een filmpje daarvan is hier te bekijken.

Peter Sweck

Ik had me hiervoor graag opgegeven, helaas te laat. Dus ik zeg Dalai Laamaar.

2014-05-15 09:25:12

sum ting rong

Ik zou wel een handje willen schudden met de dalai lama... maar dit is helaas alleen weggelegd voor de uitverkorene.. ik hou het maar bij de grasetende lama

2014-05-14 16:41:20