Punt 8: een avontuurlijke zomer hoeft niet veel te kosten

Nog een paar tentamens en dan zit het er voor de meeste studenten weer op. Maar wat ga je doen in je vakantie? Blijf je in Nederland? Rondtrekken door Europa? Of voor 17 euro per dag leven in Nepal? Punt geeft verrassende tips.

Vakantie in eigen land klinkt niet avontuurlijk of spannend, maar vergis je niet in de excentrieke festivals en bijzondere campings dicht bij huis. Natuurlijk kun je ook op rondreis gaan door de Balkan of de baksteenroute fietsen in België. Of je koopt voor 600 euro een retourtje Nepal, het goedkoopste vakantieland ter wereld. Veel meer tips voor een leuke, budgetvriendelijke, vakantie vind je in het nieuwe magazine van Punt.

Avans
‘Geen enkele werkgever kent het begrip associate degree (ad). Ik heb veel gesprekken, maar tijdens sollicitaties moet ik altijd uitleggen dat het tussen mbo en hbo in zit, maar ik benadruk dan wel dat ik op hbo-niveau les krijg en dat de instroomeisen hetzelfde zijn als voor een gewone bachelor’, zegt ad-student Renée Rietkerken. Na de Hogeschool Rotterdam heeft Avans de meeste associate degree-studenten. Deze tweejarige opleidingen op hbo-niveau zijn bezig met een opmars, maar relatief onbekend bij bedrijfsleven en studenten.

Pesten op stage
Eén op de vijf stagiairs heeft last van pesterijen, zo blijkt uit de Nationale Stagemonitor. Ook Avansstudenten krijgen daarmee te maken. In Punt 8 een bloemlezing van hun verhalen. In het nieuwe magazine ook aandacht voor het afstudeerproject van twee studenten Bouwtechnisch Ontwerp die de oude leerfabriek in Oisterwijk willen ombouwen tot een plek voor wonen en winkelen. En alle ins en outs van de Avanssoleil; de solarboot waarmee Avansstudenten de Dong Energy Solar Challenge gaan varen.

Punt 8 ligt overal in de bakken en is hier digitaal te lezen.