Selecte groep havisten krijgt les bij AAFM

Docenten van de Academie voor Algemeen en Financieel Management (AAFM) in Breda gaan volgend studiejaar een aantal lessen verzorgen voor havo-scholieren. Een convenant daartoe is gisteren ondertekend.

De Katholieke Scholengemeenschap Etten-Leur (KSE), de NHTV en Avans gaan de samenwerking aan in het kader van de International Business School van de scholengemeenschap.

Selectierondes
De afgelopen maanden zijn vijfentwintig KSE-leerlingen de verschillende selectierondes voor de International Business School doorgekomen. Vanaf augustus zitten deze scholieren samen in een havo 4-klas die een aangepast programma binnen het Economie en Maatschappij-profiel gaat volgen. Naast het reguliere lesprogramma maken deze leerlingen één dag per week op diverse manieren binnen en buiten de school kennis met bijvoorbeeld het bedrijfsleven.

Lesprogramma
De scholieren komen in de loop van het studiejaar ook voor lessen naar Avans in Breda. Docenten van de AAFM zijn momenteel een lesprogramma aan het ontwikkelen. ‘We hopen op deze manier deze groep scholieren beter voor te bereiden op het hoger onderwijs’, zegt Marieke Goedegebure van de AAFM.

anonymou

Lekker van ons collegegeld