Studenten bouwen Bossche evenementen-app

Wil jij beter en leuker stappen in Den Bosch? Download dan nu de nieuwe app ‘Wiggle’. Deze app, ontwikkeld door (oud-)studenten van de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost en Bossche Informatica-studenten, geeft een compleet overzicht van de uitgaansagenda.

Wiggle geeft je suggesties wat je kan gaan doen in Den Bosch op basis van je persoonlijke smaak. De app zoekt in het volledige aanbod van films, theater, muziek, festivals, kunst en beurzen en toont vooral evenementen die specifiek bij de gebruiker passen. De app leert je smaak kennen door de waarderingen die worden gegeven. Verder kun je aanklikken waar je heen gaat en vrienden kunnen je tippen. Je kunt de zoekresultaten vervolgens sorteren op afstand, datum en tijd, alfabet of op de meeste waardering.

Techniek en design
Creatief brein achter de app is oud-student Marloes van Dijk van Studio Daad. Zij studeerde in 2009 af op Grafisch Ontwerp aan AKV|St. Joost in Den Bosch. Diverse Informatica-studenten werkten mee aan de technische ontwikkeling. Twee van hen, Bart van Nierop en Remco van den Dungen, studeerden in 2013 af op Wiggle. Grafisch Ontwerp-studenten Freek Stortelder en Jelle Zweegers werkten mee aan het design.

Wiggle is er tot nu toe alleen nog maar voor de gemeente Den Bosch, maar de makers willen graag ook in meerdere steden actief worden. De app is sinds afgelopen week in de Apple en in de Google Play Store gratis te downloaden. De iPhone-versie is al helemaal klaar, op Android draait alleen nog een bèta-versie. De komende tijd wordt die verder ontwikkeld.