Veel Avansstudenten in Battle of the Bands

Vijf bands gaan op 5 juni in Breda de strijd met elkaar aan. Eén van die bands speelt uiteindelijk op het HBO Intro Festival in Breda. Onder de kanshebbers zijn ook veel Avansstudenten.

De battle vindt plaats in café Het Hijgend Hert. Vier optredende bands zijn al bekend, voor de vijfde band is een wildcard-ronde gaande op Facebook.

Fort’99, Hot Dogs en meer
Fort’99 is een stevige rockband die vorig jaar al hoge ogen gooide bij de Battle of the Bands. In de bezetting onder meer student Communicatie en Multimedia Design (CMD) Tristan van der Laan. The Hot Dogs is een zeskoppige coverband uit de omgeving van Breda. Twee Avansstudenten spelen gitaar in The Hot Dogs: de Bredase student Commerciële Economie Ricardo Heeren en Davy Schouw die CMD in Breda studeert. De andere twee al bekendgemaakte bands zijn Paramatman en RTB.

Wildcard
Twee bands maken nog steeds kans op een plaatsje op 5 juni. Dat is Cold Radiator, de band van Rick Bastiaanssen student Human Resource Management in Breda én columnist van Punt. De andere kanshebber is Backdraft waarin drie Avansstudenten zitten namelijk Lisa de Klerk en Evy Peijen, die beiden Maatschappelijk Werk en Dienstverlening studeren in Breda, en CMD-student Lieke van der Rijk.

Via de Facebookpagina van het HBO Intro Festival kun je nog tot en met donderdag 29 mei 12.00 uur je stem uitbrengen op Cold Radiator of Backdraft.

De Battle of the Bands begint om 21.00 uur, entree is gratis.