1.500 euro winnen met je afstudeeronderzoek

    Bachelorstudenten van hogescholen en universiteiten kunnen 1.500 euro winnen met hun afstudeeronderzoek. Nog drie weken en dan is de deadline voor de Student Research Conference 2014.

    De prijs voor het beste bacheloronderzoek krijgt steeds meer bekendheid. Drie jaar geleden stuurden slechts 87 studenten een paper in, vorig jaar waren dat er al 127 en dit jaar hopen de organisatoren op 150 deelnemers.

    Inventieve toepassingen
    In eerdere jaren wonnen studenten met inventieve toepassingen van zonne-energie, foto-akoestische beelden voor medische diagnoses en onderzoek naar het effect van vooroordelen. Studenten van alle disciplines (‘van wiskunde tot culturele antropologie; ) kunnen meedingen.

    In 2012 ging de tweede prijs (1.000 euro) naar een hbo-scriptie. Twee studenten van de Hogeschool van Amsterdam hadden een verband ontdekt tussen ondervoeding bij ouderen en een sterk afgenomen reuk- en smaakvermogen.

    Samenvatting
    Voor deze wedstrijd moeten studenten hun onderzoek beknopt samenvatten. Hun inzending mag slechts drie tot vier pagina’s lang zijn, inclusief voorblad en voetnoten. Bovendien moeten ze hun paper in honderd woorden samenvatten.

    Van alle inzendingen worden er zestig uitgekozen: op 1 oktober horen studenten of hun onderzoek erbij zit. De uitverkoren deelnemers krijgen kritische op- en aanmerkingen waarmee ze hun paper kunnen verbeteren. Alle geselecteerde onderzoeken worden naderhand gepubliceerd in een bundel.

    De prijs is in het leven geroepen door de universiteitenvereniging VSNU en het University College Roosevelt. Dit jaar organiseert de TU Delft de conferentie.

    Punt zoekt
    Ben jij bijna klaar met afstuderen en vind je het zonde dat je afstudeeronderzoek ergens in een stoffige kast verdwijnt? Punt is op zoek naar interessante, verrassende, boeiende afstudeeronderzoeken van Avansstudenten. Neem dus snel contact op met de redactie via punt@avans.nl.

    Meer artikelen over

       

    Deel dit artikel

    Reageer op dit artikel

    * Verplicht veld

    Reacties

    Er zijn nog geen reacties.