Avans en Hogeschool Zeeland ontwikkelen MOOC

Avans en de Hogeschool Zeeland gaan samen een Massive Open Online Course (MOOC) ontwikkelen. Hun gezamenlijk Center of Expertise Biobased Economy wil in zes weken een online algemene introductie bieden in het vakgebied.

In een biobased economy vormen groene brandstoffen de basis voor vele producten en technologische oplossingen. Een biobased samenleving draait dus niet op fossiele brandstoffen, zoals olie, maar op groene (afval)stromen

Een Engelstalige MOOC met een focus op lokale thema’s en bedrijven in de regio Brabant, Zeeland en Zuid-Holland, dat is wat het Center of Expertise Biobased Economy wil gaan bieden. In een serie praktijkfilms zullen ook deelnemende bedrijven laten zien wat zij voor activiteiten ondernemen.

Fysieke bijeenkomst
Avans en Hogeschool Zeeland geven een eigen kleur aan de cursus. Aan het slot van de MOOC wordt een fysieke bijeenkomst voor de deelnemers georganiseerd. ‘Vanwege deze regionale focus spreken wij over een ROOC (Regional Open Online Course) in plaats van MOOC,’ zeggen de organisatoren in een persbericht.

In de MOOC zullen naast de regionale thema’s rondom biobased onder meer mondiale (milieu)problemen, sociaal-economische factoren die transitie beïnvloeden, agro en chemie, innovatie en natuur, voedsel versus brandstof en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen aan bod komen. De MOOC zal naar verwachting live gaan in februari 2015.