CMD-student wint Gamekings-wedstrijd

Yvo von Berg, tweedejaarsstudent Communicatie en Multimedia Design in Den Bosch, heeft vorige week de game design wedstrijd van het televisieprogramma Gamekings gewonnen met zijn spelconcept ThunderFish.

Het idee achter ThunderFish is simpel; de speler moet een gevaarlijke vis vangen. Deze kan je niet zomaar vangen, je hebt speciale tools nodig om de vis naar je schip te leiden. Dusver ligt er alleen nog maar een concept. Maar nu Yvo de Gamekings-wedstrijd gewonnen heeft, gaat hij zeker verder met ontwikkelen.

Commerciële potentie
‘Ik ben al langer bezig met games. Maar vooral door de bij de opleiding opgedane kennis van gameplay is mijn interesse voor game design verder toegenomen’, zegt de CMD-student. Gamekings vond dat Yvo van alle inzenders het meest complete concept kon laten zien. ‘Daarnaast waren ze te spreken over de originele gameplay en had mijn idee, volgens de jury, de meeste commerciële potentie.’ Yvo heeft een Alienware-laptop ter waarde van 2.000 euro gewonnen.

De komende maanden gaat de student verder met het ontwikkelen van een speelbaar prototype. ‘Het uiteindelijke doel is om een app uit te brengen’, zegt hij.