Deeltijdonderwijs op de schop en 10 geboden voor docent

Avans gaat het deeltijdonderwijs op de schop nemen. Deeltijdopleidingen gaan veel meer dan nu inspelen op de situatie van de werkende student. ‘Bovendien moet het niveau van hun baan ook gaandeweg de opleiding stijgen’, zegt Rien Brouwers ‘kwartiermaker’ van de nieuwe Academie Voor Deeltijd in Punt 9.

Punt 9 is het laatste nummer van Punt van dit studiejaar. Traditiegetrouw is dat een magazine waarin de medewerkers centraal staan.

Slot Loevestein
1.400 sollicitanten reageerden op de vacature van beheerder bij Slot Loevestein. Uiteindelijk kregen Avansconciërge Tim Schrijver en Xplora-medewerker Renate Vos deze droombaan. In het nieuwe magazine vertellen zij alles over hun werkzaamheden. ‘We worden iedere ochtend wakker met een schitterend uitzicht. De gordijnen in huis hebben we nog nooit dicht gehad. Er loopt toch niemand langs.’

Offline colleges
Zijn offline colleges nog wel van deze tijd? Avansdocenten reageren heel verschillend op die vraag. ‘Ja’, zegt Bouwkundedocent Gie Steenput. ‘Studenten hebben offline colleges nodig. Het is een stok achter de deur om naar school te komen.’ Nee, zegt docent Fysiotherapie Rene Teunissen; ‘Het leerrendement van traditionele hoorcolleges is niet hoog.’

10 geboden
Fouten erkennen, relaxed doen op dagen dat het kan, tijdig reageren op e-mails. Het zijn een aantal tips van Avansstudenten voor docenten. Ze zijn samengevat in de 10 geboden voor een goede docent.

Avans Ventures
In het nieuwe magazine lees je ook alles over Avans Ventures dat er voor zorgt dat binnen Avans bestaande kennis samenbrengt met een innovatief idee van een ondernemer of een externe partij betrekt bij een binnen de hogeschool bedacht project.

Punt 9 ligt vanaf vandaag in de uitdeelbakken en is digitaal te lezen via issuu.